Monday, October 21, 2013

Weaving

Zoals misschien wel al duidelijk is geworden op dit blog ben ik gek op haken en ik doe dat dan ook veel, maar de laatste tijd ben ik helemaal into weven. Al heb ik het zelf nog niet echt gedaan, ik kom het overal tegen op blogs en ik vind het echt zo mooi.






















































Bron

































De prachtige weefsels hierboven zijn gemaakt door Hermine van Dijck, de kleuren en patronen die zij gebruikt, echt geweldig. Ook haar blog is 'Journal de Jours' is erg mooi en een aanrader om te volgen.























Bron






















Ook het werk van Maryanne Moodie vind ik erg inspirerende weefsels gemaakt op een simpel weefraam.


Dus ja met al die prachtige weefsel wilde ik t zelf ook is gaan proberen. Ik heb een oud weefraampje van mijn oma, maar het opzetten van de kettingdraden duurde zo lang dat ik nog niet erg ver gekomen ben en vervolgens het weefraam weer wegzette. Net kwam ik dit stop-motion filmpje tegen met handige uitleg van allerlei steken en ik ga toch snel maar dat weefraam weer uit de kast halen. Hoop dat ik gauw  het resultaat hier kan laten zien! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...