Tuesday, November 19, 2013

The Piet Hein Eek painting day




















Daar ging ik dan 9 november erg vroeg op weg naar Eindhoven naar de studio van Piet Hein Eek.
In de bus kwam ik al mede winnaars tegen, waaronder Johan van Label1114 en fotografe Hanke.





































































































Eenmaal binnen werden we ontvangen in de prachtige evenementenzaal van Piet Hein Eek waar ook al vele aangekleden kastjes te bewonderen waren.









































 


Na een welkoms praatje en een presentatie over de kleurtrends van 2014 gingen we naar de werkplaats waar alle kastjes van de winnaars al klaar stonden. Ook hadden de mensen van Histor al een flinke start gemaakt met het verven van de kastjes omdat het schilderen anders niet in één dag af zou komen. Zo zag het kastje eruit bij aankomst. Helaas zijn ze bij het verven volledig voorbij gegaan aan mijn ontwerp. Ondanks dat ik zelf lichtroze papier had gebruikt voor mijn ontwerp kastje had ik er een heel verhaal bijgedaan dat ik het kastje graag blank hout wilde laten en alleen de poten geel wilde verven en het 3D blokjes effect op de kastdeurtjes wilde verven.





































Alleen de paarse vlakken hoefde ik zelf nog maar te schilderen, het afplakken was het meeste werk.



















































Na de lunch kregen we een rondleiding van Piet Hein himself in zijn erg mooie studio.




















Dit is een van de prachtige ontwerpen van een andere winnaar, die echt super goed gebruik heeft gemaakt van de blanke houtskleur van het kastje en de verf.

























En aan het eind van de dag, het eindresultaat. Het kastje lijkt sprekend op het papieren mini kastje! Alles bij elkaar was het echt een ontzettend leuke dag en heb ik veel interessante en creatieve mensen ontmoet. Wel denk ik dat ik het kastje bij thuiskomst nog een keertje over ga verven, dat barbie roze kan echt niet....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...