Thursday, November 6, 2014

Shoe Making Workshop

Mijn beste vriendin is helemaal gek van tassen en schoenen, dus toen ik de workshop schoenen maken tegen kwam moest ik gelijk aan haar denken en hebben we ons opgegeven. 

























Om te beginnen moesten we kiezen voor een hoge of een lage hak. Ik met mijn zwakke enkels koos natuurlijk voor een lage hak (zelfs daar kan ik amper op lopen) en Rianna (een geoefend hakkenloopster) nam natuurlijk de hoge.










Vervolgens gingen we in de werkplaats aan de slag, eerst het patroon en het leer uitzoeken...... 





....daarna het patroon tekenen, het leer knippen en figuurtjes stansen. 


Later moet het leer op het hout gelijmd worden en worden de bandjes met nagels in het hout vastgeklonken. 























Alles bij elkaar was het erg leuk om een keer te doen en heb ik er een leuk paar schoenen aan over gehouden!

2 comments:

  1. Wat een gave workshop! waar heb je dat gedaan? En wat waren de kosten? Ben dol op schoenen en dit lijkt me echt leuk om te doen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Stephanie, de workshop was bij www.jouwstouteschoenen.nl
      daar kan je alle informatie vinden.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...