Monday, February 1, 2016

DIY Scrap Yarn Lampshade



Na het afwerken van mijn deken, hield ik een flinke berg losse draadjes over waar ik nog wel iets mee wilde doen. Ook had ik nog een lamp nodig voor boven de ronde eettafel, dus besloot ik alle draadjes te verwerken tot een gezellig gekleurde lampenkap.



 
Benodigheden:
  • Een grote hoeveelheid losse draadjes, of 2 à 3 bolletjes katoen
  • Behangplaksel
  • Een grote ballon, ik kocht deze bij de feestwinkel en hij is ongeveer 70 cm hoog



  1. Meng het behangplaksel en zorg dat je ballon stevig rechtop blijft staan
  2. Doop de draadjes door het plaksel en plak op de ballon, 
  3. Het tuitje van de ballon, laat ik expres leeg, daar gaat het elektriciteitskoord later door
  4. Zorg dat je genoeg lagen over elkaar heen aanbrengt anders wordt het niet stevig
  5. Goed laten drogen
  6. De volgende dag heb ik nogmaals alle draadjes ingesmeerd met behangplaksel
  7. Weer goed laten drogen (bij mij duurde dit enkele dagen)
  8. Hang je nieuwe lampekap op! 










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...