Monday, April 10, 2017

Sewing


Al een aantal jaar heb ik een mooie naaimachine staan, ik heb de gordijnen ermee ingekort, een pyjamabroek voor mijn vriend mee genaaid en hier en daar een klein dingetje gerepareerd. Maar echt iets groots helemaal zelf naaien, dat had ik er nog niet mee gedaan. 



Met een vriendin had ik het er vorig jaar over, dat echt leren naaien iets was wat ik graag nog eens zou willen leren. We besloten ons in te schrijven voor een naaicursus en in januari was het eindelijk zover. In acht lessen leerde ik van coupeuse Thea de Jong heel wat trucjes van het naaivak. 

Zo leerde ik waar je op moet letten als je je eigen maten opneemt, hoe je een patroon aanpast, hoe je zakken inzet en hoe een blinde rits te lijf moet gaan.

Mijn vriend moet nog even werken aan zijn skills als instagram husband, op veel foto's stond ik in de schaduw of in rare houdingen zoals deze.


















Maar hier het resultaat van de naaicursus: een jurk gemaakt met het Peony patroon van Collette Patterns met een stofje van Robert Kaufman wat ik nog had liggen.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...